Publicystyka Gier

Tutaj znajdziesz odnośniki do wszystkich moich artykułów związanych z grami, czy są to recenzje i krytyki pojedynczych gier, komentarze do zjawisk zachodzących w przemyśle interaktywnym czy krótkie felietony do tegoż przemysłu się odnoszące. 



28-02-2016
KRYTYKA KLASYKA:
#1 - #2 - #3
Nie mogłem zdzierżyć (..) mechaniki tytułu, a zwłaszcza: systemu walki. Uważam, że zarówno w pierwszych Wrotach Baldura, jak i w każdej następnej grze D&D studiów BioWare i Black Isle, przez Icewind Dale i Planescape: Torment, a na Neverwinter Nights – SZCZEGÓLNIE – kończąc, system walki z Lochów&Smoków po prostu nie działa. Jest frustrujący, nudny, nieangażujący i monotonny, a co najważniejsze - kompletnie niewierny zarówno swojemu papierowemu pierwowzorowi, jak i przewodniemu designowi gier, w których się pojawia. 



11-08-2014
W zeszły wtorek magazyn amerykański Washington Post zamieścił na swoim portalu artykuł podsumowujący cztery lata prezydentury Baracka Obamy w... prezentach. (...) Tak się składa, że na dwieście siedemdziesiąt cztery prezenty, wśród zegarków, butelek tequili i ceramicznych psich misek z całego świata, niechlubne dwieście siedemdziesiąte czwarte miejsce zajmuje podarek od polskiego premiera, Donalda Tuska, z 2011 roku. A podarek ten to nic innego jak specjalna edycja Wiedźmina 2 autorstwa studia CD Projekt RED.



23-06-2014
Czy to, co nam pokazano, zapoczątkuje przełom w historii gier? Nie, choć widać, że wiele twórców chce eksperymentować ze znanymi formułami by stworzyć coś nowego - i to się im chwali. Zaczął się wyścig zbrojeń, którego uczestnicy zaczynają być coraz bardziej interesujący, płodząc spore nadzieje, ale i równie spore obawy. Jakie są moje przemyślenia odnośnie E3 2014?




15-04-2014
Pierwszym Zaginionym Artefaktem w kolekcji jest Dust: An Elysian Tail, hybryda RPG, platformówki i slashera, (...). Wybrałem D:AET na dobry początek, jest to bowiem gra nietypowa z wielu powodów. Stworzona przez animatora Deana Dodrilla, który wymyślił, namalował i zaprogramował grę samodzielnie w przeciągu czterech lat (...).




17-03-2014
Gra, o której będę mówił, zbliża się wielkimi krokami, a ja z każdym jej krokiem mam coraz gorsze przeczucia co do finalnego produktu. Jako fan oryginalnej serii mający pewne doświadczenie w gatunku MMORPG uczestniczyłem w kilku fazach testów beta i wciąż nie mogę pozbyć się wrażenia, że gra po prostu nie wypali. Pytanie brzmi: czy The Elder Scrolls Online będzie klapą i jeśli tak, dlaczego? 



10-03-2014
Mam pytanie. Czy konieczne było wskrzeszanie klasycznych dungeon crawlerów, i to pod opieką Limbic Entertainment? (...) Zauważyliście sukces Legend of Grimrock i zapewne zorientowaliście się, że trzymacie prawa do serii, która kiedyś była przecież pionierem gatunku. Naturalnie zleciliście stworzenie gry na licencji Might & Magic (...), ale nie zatrudniliście do tego Almost Human, a Limbic. I według mnie tutaj popełniliście najgorszy błąd.



02-03-2014
Stało się, panie i panowie. Blizzard Entertainment, twórca fundamentów dla hack'n'slashy i strategii czasu rzeczywistego oraz wzorów dla MMORPGów i e-sportowych RTSów, stał się casualowy. Hardkorowi gracze, porzućcie wszelką nadzieję, wkrótce dotknie to i innych!



02-02-2014
Naroiło nam się na rynku gier od tytułów MOBA... przepraszam, Dota-like... hero brawlerów? Wielkie nieba, co developer to inna nazwa na gatunek, który zna słowo "innowacja" od starszych kolegów, ale nie ma pojęcia, co to znaczy, więc używa go w każdym kontekście. "Oto kolejny klon Doty, który niczym większym nie różni się od oryginału, ale bohaterami są postacie z Hello Kitty - to dopiero INNOWACJA!".


19-03-2013
Moda na rebooty trwa w najlepsze, nie dziwota więc, że ktoś w Crystal Dynamics powiedział „Hej, skoro Tomb Raider ostatnio źle się sprzedaje, to może zróbmy restart serii z młodszą i słodszą Larą Croft?”. Ktoś inny wykrzyknął na to: „Tak, ale zrzućmy na nią wszystkie fizycznie możliwe nieszczęścia świata!”. (...)
© Agata | WioskaSzablonów | x.